ÁSZF és vendégtájékoztató
A NaBoKa Apartments által végzett szálláshely-szolgáltatási tevékenység során a Vendég és a Szolgáltató viszonyát a jelen ÁSZF szabályozza. (Kivéve azon eseteket, amikor a felek között megkötésre kerülő külön szerződés másként rendelkezik.)
Szolgáltató
Neve: NaBoKa
Címe: 8360 Keszthely Helikon u. 28/a
Honlap: naboka.hu
Elérhetősége: info@naboka.hu
Szolgáltató üzemeltetője: Nagy Brigitta
Szolgáltató üzemeltetőjének székhelye: 8360 Keszthely Sopron u. 3.
Adószáma: 91160096-1-40
Telefonszáma: +36 30 4502405
Szolgáltatás
A szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás, illetve szolgáltatások összessége.
Vendég
Bármely természetes személy vagy önálló jogalanyisággal rendelkező szervezet, aki vagy amely a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe veszi. Vendég csak tizennyolcadik életévét betöltött, cselekvőképességében nem korlátozott személy, illetve tizennyolcadik életévét be nem töltött személy, aki tizennyolcadik életévét betöltött kísérővel érkezik.
A Vendég a foglalással (a szolgáltatás igénybevételével) elfogadja a felek kölcsönös jogait és kötelezettségeit szabályozó jelen ÁSZF-t. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben jelen ÁSZF minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Az ÁSZF elfogadásával a Vendég elfogadja a kapcsolódó Adatvédelmi tájékoztatót.
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi a Szolgáltató által üzemeltetett honlapon és a külön e-mailben történő foglalásra, kivéve, ha felek ettől eltérően állapodnak meg, illetve, ha az egyedi szerződés az ÁSZF-hez képest kifejezetten ellentétes rendelkezést tartalmaz.
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et jogosult egyoldalúan módosítani, köteles azonban biztosítani, hogy a honlapján mindenkor a hatályos és érvényes ÁSZF elérhető legyen.
A foglalási feltételek, a fizetési lehetőségek és a lemondási feltételek
Kiemelten megtalálhatók a „foglalási és lemondási feltételek” menüpont alatt, mely az ÁSZF részét képezi.
Foglalási árak
A foglalási árak és azok tartalma a honlapon az „árak” menüpont alatt részletesen feltüntetésre kerültek. A megszabott árak nem tartalmazzák a foglalás időpontjában érvényes, jogszabályban meghatározott idegenforgalmi adót. Az árak nem tartalmaznak transzferszolgáltatási díjat, az apartmanhoz történő oda- és visszautazás díját.
A Szolgáltató jogosult kedvezményeket és egyéb promóciós ajánlatokat hirdetni, amelynek feltételeit jogosult egyoldalúan megállapítani, illetve azt bármikor módosítani vagy visszavonni.
Az árait a Szolgáltató előzetes bejelentés nélkül bármikor szabadon megváltoztathatja, azzal, hogy a Vendég részére már megküldött árajánlat vonatkozásában 48 órán át tartó ajánlati kötöttség terheli. Az utalással megerősített és visszaigazolt foglalások ára utóbb nem változtatható (ez alól kivétel lehet a vendég által utóbb módosítani kívánt foglalási időpont esete, ha a kiválasztott új időpont más árazás alá esik).
Rendezvények lebonyolítására egyedi megállapodások vonatkoznak.
Érkezés és távozás feltételei
Kiemelten megtalálhatók a „foglalási és lemondási feltételek” menüpont alatt, mely az ÁSZF részét képezi. A Szolgáltató előzetes megállapodás alapján biztosíthatja a korábbi érkezést vagy a későbbi távozást a Vendég részére. Nagyobb mértékű rugalmasság igénylése esetében a korábbi vagy későbbi időpont kérése felár mellett lehetséges.
A megadott érkezési és elutazási időpontban a Szolgáltató képviselőjének személyes jelenléte biztosított.
A Vendég köteles az apartmant rendeltetésszerűen használni, ennek során köteles az alábbi házirend szabályait megtartani.
Házirend:
1. Az apartmant olyan állapotban kell elhagyni, amilyenben az érkezéskor volt – rendben és sértetlenül.
Apartmanjainkat frissen kitakarítva és rendezetten adjuk át, ezért kérjük, hogy az itt tartózkodásuk alatt ügyeljenek a rendre és őrizzék meg a tisztaságot. Kérjük a szemetet szelektíven gyűjtsék. Távozáskor kérjük ne hagyjanak mosatlan edényt, valamint a hűtőt teljesen ürítsék ki. Ellenkező esetben (extrém takarítás szükségessége esetén) plusz takarítási díjat számítunk fel, melynek díja + 20.000,- Ft.
2. Babák és gyerekek
Apartmanjaink felnőtt barát jellegűek, 12 évesnél fiatalabb gyermekeket nem áll módunkban fogadni.
3. Háziállat
Tekintettel az épület kialakítására és az arra érzékeny vendégeinkre sajnos nem tudunk házi kedvencet fogadni.
4. Az apartmanban csak a bejelentett vendégek tartózkodhatnak.
A vendégház belső és külső részébe szigorúan tilos beengedni olyan személyeket, akik nem bejelentett használói annak. Amennyiben a szállásadó észrevesz olyan személyeket, akik nincsenek regisztrálva vagy nincsenek bejelentve a foglalás során, akkor a szállásadónak teljes körű jogában áll lemondani a szállást minden vendég részére a foglalási díj megtartása mellett. (hasonlóan a határidőn túli lemondás esetéhez)
5. Dohányzási és tűzgyújtási feltételek
A teljes szálláshelyen tilos a dohányzás (az apartmanban és a teraszon is), melynek megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a foglalási díj megtartása mellett a további szolgáltatás-nyújtást megtagadni és 100.000,- Ft kötbért követelni.
Kérjük az udvaron történő dohányzás esetén is használjanak hamutálcát, valamint az apartmanok biztonsága érdekében cigarettacsikket eldobni szigorúan tilos! A fenti szabályok megszegésével okozott esetleges károkat a Vendég köteles megfizetni.
A teljes szálláshelyen tilos a nyílt láng (pl. gyertya gyújtás) használata.
Tűzgyújtásra kizárólag az arra kijelölt kerti sütögető helyen van lehetőség, melynek használata után kérjük a tüzet eloltani szíveskedjenek.
6. Eszközhasználat
A szálláshelyről, illetve a helységekből bármit, így bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni, áthelyezni nem megengedett. Így különösen, de nem kizárólagosan nem megengedett beltéri bútorok, ágytakarók, párnák teraszon történő használata. (A teraszon a kifejezetten erre a célra kihelyezett kültéri bútorok és párnák használhatók.)
A megszokott utazási szükségletek közé nem tartozó eszközök használata kizárólag a Szolgáltató előzetes hozzájárulása alapján lehetséges. Elektromos áramot kizárólag háztartási céllal lehet igénybe venni (telefontöltőn, laptopon kívül minden idegen elektromos eszköz használata tilos, illetve kizárólag előzetes egyeztetés és jóváhagyás után használható). A Vendég által behozott elektromos berendezésekért, az azok okozta károkért a Vendég a felelős.
Tilos pirotechnikai eszközök használata a szálláshely teljes területén, valamint a kapcsolódó utca szakaszán.
A z apartman rendelkezik TV készülékkel és a műholdas szolgáltatásokon túl saját Netflix hozzáférést is biztosít.
Egyéb eszközök igénylése:
Vasalót és vasalóállványt, előzetes kérés esetén biztosítunk. Rendelkezésre áll még mosógép és szárítógép is.
7. A vendég felelőssége
A Vendég a szálláshely szolgáltatást a teljes tartózkodási idő alatt a saját felelősségére veszi igénybe és teljeskörű felelősséggel tartozik a többi vendég és azok magatartásának vonatkozásában is. Kiemelten igaz ez a lépcsők használata esetében.
8. Rongálás és károkozás
a) Értékeik megőrzése érdekében kérjük, hogy a kaput és a házat mindig zárják.
A Szolgáltató nem felel
a Vendég által saját maga okozott károkért,
a vis major következtében bekövetkezett károkért,
az apartman szobáiban, illetve a parkolóban hagyott személyes tárgyakért, értéktárgyakért, készpénzért. A Vendég a Szolgáltatás igénybevétele során a szálláshely területén a személyes tárgyairól, értékeiről saját felelősségére köteles gondoskodni, azokat megóvni, megőrizni. A Szolgáltató ezekért csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik – ennek bizonyítási kötelezettsége a Vendéget terheli. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltatónak, és minden szükséges adatot rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak legyenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
Szolgáltatóként mindent megteszünk vendégeink biztonságában biztosítása érdekében, azonban az apartmanokban, illetve a parkolóban lévő személyes vagyontárgyaikért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
b) A Vendég az általa a Szolgáltatónak, vagy harmadik személynek okozott károkért köteles helytállni. (A Vendég vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek által elkövetett károkozás esete.) A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
A Vendéget a fentiek alapján kártérítési felelősség terheli a Szolgáltató irányába az általa az apartmanban, vagy annak felszereléseiben okozott károkért. A károkozást a Vendég köteles a Szolgáltató felé haladéktalanul jelezni. Amennyiben a káresetről a Szolgáltató a fentiek ellenére nem a Vendég jelzése útján értesül, az okozott kárról a Szolgáltató fényképet készít, melyet eljuttat a kár okozójához. A kártérítés összege a kár jellegétől függ, melyet a Szolgáltató, vagy képviselője határoz meg. A kár okozója, illetve a Szerződő fél (Vendég) egyetemlegesen kötelesek megfizetni a Szolgáltató felé az okozott kárt.
9. Biztonsági kamera használata
Kizárólag vagyon és balesetvédelmi okokból az ingatlan külső területe biztonsági kamerával van ellátva. A Vendég az ingatlan területére történő belépéssel hozzájárul, hogy róla felvétel készüljön. A felvételeket az elektronikus rendszer 1 hónapig tárolja, utána automatikusan törlésre kerül.
10. Panasz benyújtása
A Vendég jogosult a Szolgáltatóval vagy a szolgáltatással szemben panaszt tenni a szálláshelyen tartózkodás időtartama alatt. A szálláshelyről történt távozás után ezen joga megszűnik. A Szolgáltató köteles az írásban tett panaszt kivizsgálni és annak indokolt elhárítása érdekében a szükséges és észszerű lépéseket megtenni. A panaszok jogosságának elbírálásához a Vendég köteles a panaszával kapcsolatos körülményeket teljes körűen előadni. A felek közötti esetleges vita kialakulása esetén a Szolgáltató törekszik azokat a feleket kölcsönösen kielégítő módon megoldani. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
11. A szolgáltatás-nyújtás visszautasítása
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás-nyújtást megtagadni (visszautasítani) vagy azt felmondani, ha a Vendég
nem rendeltetésszerűen használja az apartmant, illetve az általa biztosított szolgáltatásokat,
a berendezést vagy egyéb tárgyakat megrongálja,
a házirend szabályait súlyosan megszegi (pl. dohányzik az apartmanban) vagy magatartásával a többi vendéget zavarja,
mások épségét veszélyeztető magatartást tanúsít,
fertőző betegségben szenved,
kábítószer befolyása alatt áll,
bármely egyéb olyan magatartást tanúsít, amely alapján a szolgáltatás-nyújtás észszerűen nem elvárható Szolgáltatótól (pl. a Szolgáltatóval durván viselkedik, alkohol befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más módon elfogadhatatlan magatartást tanúsít).
A fenti esetekben a Szolgáltató a le nem töltött éjszakákra jutó foglalási díj megtartására jogosult.
Vis major esetén a le nem tölthető éjszakákra jutó foglalási díj összege visszafizetésre kerül a Vendég részére. (vis major: feleken kívül álló okok, amely felett sem a szolgáltató, sem a Vendég nem bír (pl. kormányzati korlátozás, tűz, tartós áramhiány esete)
A Szolgáltató a szállásfoglalást vis major esetén kártérítés nélkül lemondhatja, a foglalási díj haladéktalan, teljes visszafizetése mellett. Ekkor a szerződés megszűnik.
12. Személyazonosság ellenőrzése és adatkezelés
Szolgáltató jogosult a szolgáltatás igénybevételéhez való jogosultság ellenőrzése érdekében a Vendég(ek) személyazonosságának ellenőrzésére.
A Szolgáltató szállásadóként – jogszabályi kötelezettségénél fogva – köteles minden vendég személyazonosításra alkalmas okmányát kártyaolvasó alkalmazással érkezéskor regisztrálni a VIZA rendszerbe. Az apartman elfoglalásának előfeltétele, hogy minden vendégnél (kiskorúakat is beleértve) legyen érvényes személyazonosításra alkalmas okmány (személyi igazolvány, útlevél, esetleg jogosítvány). Amely vendégnél nincs személyazonosításra alkalmas okmány, attól meg kell tagadnunk a szállásadást. Amennyiben emiatt nem kerül a szállás elfoglalásra, azt lemondásnak tekintjük, és ez esetben a foglalási díj teljes összegét felszámítjuk.
A felek jó hírnevének tiszteletben tartása
A Vendég és a Szolgáltató egymás iránti kölcsönös tisztelettel járnak el és az együttműködésük időtartama alatt tartózkodnak minden olyan magatartástól vagy kijelentéstől, amely a másik fél jó hírnevét sérti vagy sértheti.
Ügyfélszolgálat
Szolgáltató üzemeltetőjének elérhetőségei
cím: 8360 Keszthely Sopron u. 3
telefon: +36 30 4502405
e-mail: info@naboka.hu (a Vendégekkel való kapcsolattartásra szolgáló elektronikus levelezési cím)
Szolgáltató a fent megjelölt elérhetőségeken tart fenn ügyfélszolgálatot, továbbá ezen elérhetőségeken lehet panasz- vagy egyéb bejelentéssel élni.
A Vendég kijelenti, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat megismerte, azokat tudomásul vette és ezen feltételeket kifejezetten elfogadja.